Veelgestelde vragen

Voor het gebruik van de Herbots-website willen wij u graag zo goed mogelijk ondersteunen.

Heeft u vragen bij het inloggen of registreren? 
Wenst u meer uitleg over het online bieden en/of kopen?
...

Heel wat vragen worden hieronder beantwoord.
Kies de rubriek waarover u vragen hebt en doorloop vervolgens de beschikbare informatie:

Hoe registreren?

Stap 1. Ga naar ons vertrouwde webadres www.herbots.com

Stap 2. Klik vervolgens rechtsboven op “mijn account”.

Stap 3. Vervolgens krijgt u onderstaand scherm waar u rechts onder “nog geen account” op de oranje knop “registreren” klikt :

Stap 4. Vervolgens krijgt u onderstaand scherm waar wij u vragen om alle gegevens zo correct en volledig mogelijk in te vullen.

Accountgegevens :

Gebruikersnaam (verplicht veld) : hier vult u de naam in die zal verschijnen wanneer u een bod plaatst op een duif (alias). U mag zelf kiezen welke naam u hier invult, dit mag een combinatie van letters en cijfers zijn of uw eigen naam. U kan echter tijdens het bieden ook op ieder moment uw alias veranderen. Meer uitleg hierover vindt u hier. ('Hoe bieden?')

e-mail (verplicht veld) : hier vult u het correcte en volledige e-mail adres in waarop u alle informatie van ons zal ontvangen (bevestiging van uw biedingen en aankopen, informatie over verkopingen, enz.)

Password (verplicht veld) : geef hier het paswoord van minimum 8 karakters in dat u wenst te gebruiken om in de toekomst in te loggen op onze website. Veilige paswoorden zijn een combinatie van minstens 8 karakters met hoofd- en kleine letters, cijfers en symbolen.

Indien u de optie “toon wachtwoord” aanvinkt, kan u het wachtwoord zien terwijl u dit ingeeft. Zoniet zal het systeem automatisch, ter beveiliging tegen pottenkijkers, puntjes weergeven.

Persoonlijke gegevens :

Klant type (verplicht veld) : vink de correcte optie aan : privé of professioneel (indien u over een geldig btw-nummer beschikt)

Voornaam (verplicht veld) : vul hier uw officiële voornaam in

Achternaam (verplicht veld) : vul hier uw officiële familienaam in

Telefoon (verplicht veld) : vul hier het telefoonnummer in waarop wij u tijdens kantooruren het makkelijkst kunnen bereiken in formaat +landcode(0)xx/xx.xx.xx

GSM (facultatief veld) : vul hier het gsm-nummer in waarop wij u kunnen bereiken in formaat +landcode(0)xxx/xx.xx.xx

Facturatiegegevens :

Geef hier de adresgegevens in waarop de factuur voor uw aankopen mag opgemaakt worden. U kan straks via uw profiel indien gewenst een ander leveringsadres ingeven .

Straat (verplicht veld) : vul hier uw straatnaam in

Nummer (verplicht veld) : vul hier uw huisnummer in

Bus (facultatief veld) : vul hier uw bus in

Postcode (verplicht veld) : vul hier uw postcode in

Gemeente (verplicht veld) : vul hier uw gemeente/stad in

Land (verplicht veld) : kies uw land uit de keuzelijst die u ziet wanneer u op het pijltje rechts klikt

Stap 5. Nadat u alle bovenstaande velden correct heeft ingevuld en de ‘Algemene voorwaarden’ heeft geaccepteerd door de check box aan te vinken , klikt u op de knop “Registreren”

U bent nu geregistreerd en krijgt onderstaande melding :

Heeft u nog vragen of is niet alles meteen duidelijk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via onderstaande gegevens en wij helpen U graag verder.

Herbots
Dungelstraat 37
3440 - Halle-Booienhoven
België
Tel: +32 (0)11 78 91 90
E-mail: jo@herbots.be

Hoe inloggen?

Stap 1. Ga naar ons vertrouwde webadres www.herbots.com

U heeft zich voordien reeds geregistreerd ('Hoe registeren?') en kan nu dus onmiddellijk inloggen op onze website, waarna u makkelijk duiven of producten kan aankopen.

Stap 2. Klik vervolgens rechtsboven op “mijn account”.

Stap 3. Vervolgens krijgt u onderstaand scherm waar u links onder “inloggen” het e-mailadres en wachtwoord ingeeft dat u gebruikt heeft bij de registratie. Indien u de optie “toon wachtwoord” aanvinkt, kan u het wachtwoord zien terwijl u dit ingeeft. Zoniet zal het systeem automatisch, ter beveiliging tegen pottenkijkers, puntjes weergeven zodat het wachtwoord onleesbaar blijft.

Stap 4. Vervolgens klikt u op de knop “inloggen”.

Stap 5. Wanneer u ingelogd bent kan u al uw persoonlijke informatie nog wijzigen indien u dit wenst. Dit via het veld ‘mijn account’ en u kan natuurlijk ook al uw bestellingen, biedingen enzovoort via deze tab raadplegen.

Onderaan de pagina met uw gegevens kan u nog volgende velden aanvinken:

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen : indien u via een mailing op de hoogte wenst gebracht te worden van alle laatste nieuwtjes

Standaard ophalen bij Herbots : duiven die u via onze website aankoopt, kunnen na afspraak bij ons op kantoor opgehaald worden. Indien u hiervoor kiest, vinkt u het vakje “ja” aan. Ze kunnen echter ook bij u aan huis geleverd worden, de transportkost is afhankelijk van het leveringsadres. Indien u hiervoor kiest, vinkt u het vakje “nee” aan. Meer uitleg over de transportkosten vindt u hier ('Wat met de verzending?)

Klant type : privé (voor particulieren) of professioneel (indien u over een btwnummer beschikt)

Klik op de knop “wijzig” om uw aanpassingen te bewaren.

Heeft u nog vragen of is niet alles meteen duidelijk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via onderstaande gegevens en wij helpen U graag verder.

Herbots
Dungelstraat 37
3440 - Halle-Booienhoven
België
Tel: +32 (0)11 78 91 90
E-mail: jo@herbots.be

Hoe bieden?

Hoe kan ik meebieden op duiven tijdens een internetveiling pigeon bids of publieke veiling ?

Wij hebben 2 soorten veilingen :

  1. Pigeon Bids : dit zijn veilingen met enkel online biedingen
  2. Publieke veilingen : hiervoor gebeurt een online voorbieding op de website. Na deze voorbieding, gaat de live publieke zaalverkoop door. De biedingen in de zaal starten met het hoogste online internet.

U ziet eerst de actieve veilingen met begin- en einddatum en onderaan de toekomstige veilingen.

Opgelet : elk bod wordt vertrouwelijk behandeld. Elk bod dat u plaatst, wordt als bindend beschouwd. Wanneer er 10 minuten voor het einde van de veiling een bod wordt geplaatst, wordt de eindtijd verlengd met 10 minuten. De winnende bieder wordt binnen de 24u per mail geïnformeerd over de betalings- en leveringsmogelijkheden.

Stap 1. Ga naar ons vertrouwde webadres www.herbots.com

Stap 2. U dient zich eerst te registreren ('Hoe registreren?') waarna u kan inloggen op onze website ('Hoe inloggen?')

Stap 3. U gaat via het menu “Kopen en bieden” naar de rubriek “Pigeon Bids” waarna u onderstaand overzichtsscherm ziet.

Stap 4. U klikt op de veiling van uw keuze waarna u kan opteren voor :

  • Hoogtepunten en informatie : hier vindt u de algemene informatie over de kweker en duiven in verkoop
  • Toon alle duiven in deze bieding : hier krijgt u het overzicht van alle duiven in verkoop

Stap 5. U krijgt het overzicht van alle duiven in de verkoop, met de naam en ringnummer van de duif, geslacht en foto. U ziet hier ook het huidige bod. Onder de foto staat de resterende tijd tot afloop van deze veiling.

U kan op de duif klikken voor alle detailinformatie zoals o.a. stamkaart, foto, beoordeling.

U kan hier ook onmiddellijk een bod plaatsen door op de oranje knop “plaats een bieding” te klikken.

Stap 6. Wanneer u op “plaats een bieding” heeft geklikt, ziet u onderstaand scherm met bovenaan in het blauw het huidig bod. U moet hiervoor reeds ingelogd zijn.

U kan in het eerste vakje een nieuw bod plaatsen door via de pijltjes het bedrag aan te passen of u kan ook onmiddellijk een bedrag ingeven in het witte vak (hier komt standaard het eerstvolgende minimum bod, meer info over de staffels vindt u hier.
Bieding staffels
€ 250 + € 25,00
€ 500,00 + € 50,00
€ 1 000,00 + € 100,00
€ 2 000,00 + € 200,00
€ 3 000,00 + € 250,00
€ 5 000,00 + € 500,00
€ 10 000,00 + € 1 000,00
€ 20 000,00 + € 2 000,00
€ 30 000,00 + € 2 500,00

U kan, indien gewenst, een andere alias opgeven in het vakje ‘alias’. Dit is volledig vrijblijvend, indien u hier niets invult, wordt standaard uw alias uit uw profiel getoond.

Vervolgens klikt u op de oranje knop “plaats bod” en krijgt de vraag om uw bod te bevestigen. Zie afbeelding hieronder.

U kan in dit scherm ook uw kooporder ingeven, de bedoeling hiervan is dat het systeem ervoor zorgt dat er telkens een bod in uw naam wordt geplaatst totdat het door u ingegeven maximumbedrag wordt bereikt. Resultaat : zolang het door u ingegeven maximum bedrag niet is overboden, staat het hoogste bod automatisch op uw naam. Belangrijk te weten is dat een kooporder steeds voorrang krijgt. Wordt er een bod geplaatst dat hetzelfde bedrag is dan het maximum bedrag van een kooporder, dan wordt de duif aan het kooporder toegewezen. Wordt uw maximum kooporder overboden, dan kan u zolang de verkoop nog actief is, nieuwe biedingen en kooporders plaatsen. Het kooporder is alleen voor u zichtbaar.

Indien u een kooporder wenst te plaatsen, is het niet nodig om ook nog apart een bod in te geven. U kan onmiddellijk het bedrag van uw kooporder ingeven onder “plaats hier uw kooporder” en op de oranje knop “plaats een kooporder” klikken.

Het systeem zal nu automatisch het volgende minimum bod met uw alias plaatsen en vervolgens meebieden tot het door u ingegeven bedrag.

Wanneer u een bod en/of kooporder heeft geplaatst, krijgt u de melding in het groen “uw bod werd goed ontvangen”

Vervolgens klikt u op het kruisje rechtsboven om het biedingsscherm te sluiten en terug te keren naar het overzicht van alle duiven uit de veiling.

Opvolging van uw biedingen

U kan via uw profiel, door rechtsboven op uw alias te klikken, via “mijn biedingen” een overzicht krijgen van alle duiven waarop u een bod geplaatst heeft. Vanuit dit scherm kan u ook onmiddellijk doorklikken naar het detail van de duif in kwestie om daar een bod te plaatsen.

Detailscherm duif

U kan de optie “toevoegen aan mijn kijklijst” selecteren, hierdoor wordt deze duif in de kijker gezet en kan u makkelijk de evolutie van de biedingen opvolgen terwijl u verder rondkijkt op onze website. U kan hier ook doorklikken naar de duif in kwestie indien u een bod wenst te plaatsen.

U kan op elk moment duiven verwijderen uit uw kijklijst door te klikken op :

Verder ziet u hier hetzelfde scherm om een bod en/of kooporder te plaatsen (zie stap 6 hierboven). Bijkomend kan u hier ook het overzicht raadplegen van alle biedingen voor de duif in kwestie. Standaard worden de 5 laatste biedingen geplaatst, indien u klikt op de blauwe knop “toon alle biedingen”, krijgt u een volledig overzicht.

Indien een bod via een kooporder (zie stap 6 hierboven) werd geplaatst, wordt dit vermeld onder het bedrag.

Mocht u hierover nog vragen hebben of is niet alles zo duidelijk? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen op het nummer 011 / 78 91 90 .

Hoe een duif kopen via Top pigeons for sale?

Stap 1. Ga naar ons vertrouwde webadres www.herbots.com

Stap 2. U dient zich eerst te registreren (Hoe registreren?) waarna u kan inloggen op onze website (Hoe inloggen?).

Stap 3. U gaat via het menu “Kopen en bieden” naar de rubriek “Topduiven te koop” waarna u onderstaand overzichtsscherm ziet.

Hier kan u onderstaande selecties maken :

  • Geslacht : mannelijk / vrouwelijk
  • Afstand : snelheid / halve fond / fond / grote fond
  • Keyword : hier kan u een zoekterm ingeven (naam kweker, ringnummer, …)
  • Datum ↑ : minst recente publicatiedatum bovenaan
  • Datum ↓ : meest recente publicatiedatum bovenaan
  • Prijs ↑ : sorteren op duurste eerst
  • Prijs ↓: sorteren op goedkoopste eerst

U kan onderstaande opties aanvinken :

  • Enkel nieuwe duiven : dit zijn duiven die recent (minder dan 1 week geleden) gepubliceerd werden op de site en de vermelding “nieuw” dragen
  • Enkel promo duiven : dit zijn duiven die door de verkoper “in promotie” dus aan een verlaagde prijs te koop worden aangeboden
  • Enkel gereserveerde duiven : deze duiven zijn gereserveerd door een klant en staan, in afwachting van de betaling, gemarkeerd als zijnde “gereserveerd”. Van zodra wij de betaling ontvangen hebben, worden deze duiven verwijderd van de site

Markeringen bij de duif

U kan bij elke duif onderstaande markeringen terugvinden :

  • Promo : deze duif wordt aan verlaagde prijs te koop aangeboden door de verkoper
  • Nieuw : dit zijn duiven die recent (minder dan een week geleden) gepubliceerd werden op onze website
  • Premium : dit zijn duiven van uitzonderlijke afstamming of met zeer bijzondere prestaties
  • Gereserveerd : deze duiven zijn gereserveerd door een klant en staan, in afwachting van de betaling, gemarkeerd als zijnde “gereserveerd”. Van zodra wij de betaling ontvangen hebben, worden deze duiven verwijderd van de site

Stap 4. U kan klikken op de duif van uw keuze om zo naar de detailpagina te gaan, waar u de stamkaart, foto, overzicht prestaties en andere nuttige informatie kan terugvinden.

Stap 5. Indien u de duif wenst te reserveren, klikt u op de oranje knop “koop nu”, waarna u in de oranje knop de melding krijgt “duif is toegevoegd” en daarna “ga naar checkout”

Stap 6. Vervolgens komt u in het winkelmandje terecht, waar u kan opteren voor “verder winkelen” om extra duiven toe te voegen of voor “doorgaan met afrekenen” om de bestelling verder af te ronden.

U kan in dit scherm ook duif(ven) verwijderen uit uw winkelmandje door op de knop “verwijderen” te klikken.

Stap 7. In het volgende scherm kan u uw gegevens aanvullen of aanpassen waar nodig.

Uw gegevens zijn overgenomen uit uw profiel maar kunnen indien nodig gewijzigd worden.

Klant type : privé of professioneel (indien u over een btw-nummer beschikt)
Aanspreking, voornaam en achternaam
Aan de rechterkant ziet u het overzicht van uw bestelling.

Het adres uit uw profiel wordt als standaard facturatie-adres overgenomen. Indien u een factuur op een ander adres wenst te laten opmaken, kan u hier, via de knop “nieuw facturatieadres” de gegevens invoeren.

Het verzendadres kan in de volgende stap worden ingegeven.

Stap 8. U klikt op “volgende” rechts onderaan om over te gaan naar de verzendmethode

U heeft hier de keuze uit 3 opties :

  1. Op facturatie adres bezorgen : de levering wordt ingepland op hetzelfde adres dat gebruikt wordt om de factuur op te maken, u vindt rechtsboven de indicatieve verzendkosten.
  2. Op ander adres bezorgen : hier kan u indien gewenst een afwijkend leveringsadres opgeven, u vindt rechtsboven de indicatieve verzendkosten.
  3. Afhalen bij Herbots : u vinkt deze keuze aan wanneer u de duif zelf wenst af te halen. Opgelet, dit kan enkel na afspraak. In dit geval worden er geen verzendkosten aangerekend.

U klikt op de oranje knop “volgende” om verder te gaan, waarna u onderstaand bevestigingsscherm krijgt. Hierin wordt ook uw referentie-nummer vermeld; gelieve dit steeds bij de hand te houden wanneer u ons contacteert, zo kunnen wij u snel verderhelpen. U ontvangt nu ook een mail met de bevestiging.

Hoe betalen?

Alle duiven en producten moeten binnen een termijn van 7 kalenderdagen na aankoop betaald worden. Dit kan door overschrijving op onze rekening (zie hieronder) of via ons online betalingssysteem (). Alle bedragen zijn steeds vermeld in EURO en alle betalingen moeten ook uitgevoerd worden in EURO, tenzij vooraf anders overeengekomen. Alle bank- en andere betalingskosten zijn steeds ten laste van de klant.

De verzending/ophaling kan enkel gebeuren na ontvangst van de volledige betaling.

Indien de betaling niet werd uitgevoerd binnen de gevraagde termijn, behoudt Herbots zich het recht om de reservatie te annuleren.

HERBOTS IMEX BVBA
IBAN : BE90 0015 8217 0232
BIC : GEBABEBB

HERBOTS ANIMAL PRODUCTS BVBA
IBAN : BE09 2300 5121 0057
BIC : GEBABEBB